fredag 17. juni 2011

New quilted handbag/ tote bag - Ny resteveske i lappeteknikk


Som mange andre quiltere har jeg fått et "lite" stofflager. Noen ganger er det fint å bare få brukt opp noen av disse restene en har liggende. Jeg bruker mye vesker, og sliter dem relativt fort ut. Så jeg fant ut at jeg skulle bruke noen rester på en ny veske.


Jeg ønsket å ha med en terrier siden jeg har det selv. Terrieren er fra et stoff fra Stoff og stil. Jeg bruker ikke mønster når jeg syr - men blir vel litt inspirert av andre quiltede vesker. Denne vesken har et utall skjulte lommer - som en nesten må ha sydd den for å vite om - og da tar det litt tid å sy den. 3 av lommene pluss hovedrommet i vesken har glidelås. To av lommene har ikke glidelås.


Dette er rester fra en quiltet lapp jeg fikk i gave fra min mor - synes tegningene er herlige - teksten "laugh together...play together...learn together..." synes jeg også passer på en "lærer veske".


Inni vesken er også mønsteret sort - hvit. En lomme skimtes inni vesken. Jeg har funnet ut at det er lurt å ha en litt annen farge rundt glidelåsen inni vesken - slik at den synes når en skal ha noe ut av lommen. Damevesker har liksom en tendens til å bli litt fylt med alt mulig rart.


Det ser ihvertfall ut som om vesle Irma har lagt sin elsk på vesken før jeg fikk tatt den i bruk...




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...